15 Şubat 2012 Çarşamba

Farmasötik Botanik Uygulama Demonstrasyonu

2012 Bahar yarıyılında üniversitemizdeki botanik uygulama laboratuvarlarında demonstrasyonları ben anlatıyorum. Notları geçen sene hazırlamıştım, bu sene de pek fazla değişiklik yapmadım. 

Sözkonusu olan 1. sınıflar olduğundan bunlar föyde var desem de öğrenciler ellerinde özetlenmiş yazılı bilgi olsun istiyorlar haklı olarak. Öyleyse buyursunlar: (demoyu anlattığım 3 parçayı 3 pdf olarak yükledim siteye, linklerden download edebilirsiniz.)

Videoların da tamamını ekliyorum meraklısı için buraya. Sonra kimse yok ben demoya gelmemiştim dinleyememiştim demesin ona göre :)


Laboratuvarda nasıl çalışmamalıyız?         Mikroskopla nasıl çalışılır?


Soğan zarı hücrelerini inceleyelim.           Ormanda bir yürüyüşe ne dersiniz?


Tabakta bırakılan 3 çileğin maceraları       Mantarlar

 Bir yaprağa daha yakından bakalım.         Çiçekten elmaya...


Çiçeklerde tozlaşma-Orkideler                 Karahindiba çiçeğinden meyveye

Çilek                                                   Tohumdan yeni bir bitkiye

2 yorum:

  1. videolarla anlatmak en etkilisi bence. Botanik ve farmakognozi sevilmeyecek dersler ve disiplinler değiller. Sadece önyargılı gelen öğrenciye uygun ve çekici içeriklerle sunulmalı.
    Eczacılığın yeniden bitkilere ve organik kökenli ilaç hammaddelerine yöneldiği şu günlerde derslere daha çok dikkat etmelerini umarım.

    YanıtlaSil
  2. deniyoruz bakalım videolu anlatım başarılı olacak mı :) (ama lütfen olsun 165 kişinin hepsi bu sene bu dersi geçsin, yoksa gelecek sene halimiz nice olur :))

    YanıtlaSil