19 Mart 2013 Salı

Flaş Kromatografi Kitabı


Bu fotoğraf geçen yıl Gazi Ünv. web sitesinde yayınlanmıştı
3-5 yıl kadar önce; doktora tezimde Juniperus (ardıç) türlerinin meyve ve yapraklarındaki antidiyabetik etkili maddeleri ayırmaya çalışırken, Farmasötik Kimya bölümünden hocam Prof. Dr. Erden Banoğlu "Gel bizim flaşta ayırmayı deneyelim" dediğinde "flaş ne ki?" demiştim. Açıkçası yeni bir teknik olduğundan ve cihaza yabancı olduğumdan da biraz çekinmiştim.

Bu vesileyle o günlerde tüm bölümün yoğun olarak kullandığı flaş kromatografi cihazı ve kolonları ile tanıştım. Erden hoca'nın teşviği ve Burcu'nun (Çalışkan) yardımları ile en kalabalık fraksiyonlarımı seyreltmek için birkaç deneme yaptık, güzel sonuçlar, yeni bir çalışma deneyimi aklımda kalanlar... 

Erden hoca Teledyne Isco'nun hazırladığı ve cihazla birlikte gelen bir kitabı vermişti bana okumam, incelemem için. Kitabı incelerken, internette kolon tiplerine bakarken bir de baktım firmanın web sitesinde bir ilan, kitabı istemek için adresinizi veriniz diyor. Pek de ümitlenmeyerek yazdığım adresime, unuttuğum bir anda geliveren kitap geçenlerde elime geçti. Ben de fırsat bu fırsat linki sizlerle paylaşmak istedim. 



Effective Organic Compound Purification (Guidelines & Tactics for Flash Chromatography) adlı kitap 150 sayfa, İngilizce. İçinde bir çok grafik, şema, tablo var. Kitapta flaş kromatografi, kolon kromatografisinden avantajları, kolon tipleri, ayırım mekanizmaları, yöntem tasarlama, solvan seçimi, dedeksiyon seçenekleri ve örnek uygulamalara yer verilmiş. 

Uzun uzun anlatınca heveslendim, şu laboratuvar inşaatlarımız bitse de bir an önce tekrar çalışmaya başlasak :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder