27 Aralık 2011 Salı

Merhaba

Bir farmakognozi blogu haşhaşsız olmaz tabii
  Her blogun ilk yazısı blog ziyaretçilerine selam etmek amaçlıdır. Ben de bu geleneği bozmayarak bu blogu bulmuş, görmüş, duyup gelmiş herkese merhaba diyorum. 

  Amacım farmakognozi, farmasötik botanik öncelikli olmak üzere fitoterapi, ülkemizdeki türler ve doğayla ilgili (ayrıca bu çerçeve etrafındaki konularda) elime geçen dökümanları derli toplu saklamak ve aklıma takıldığında daha rahat ulaşabilmek. Hepimizin başına gelmiştir; birgün merakla google'dan yardım alarak harika bir web sitesi, bir dökümana ulaşırız ama aradan kısa bir süre geçtikten sonra o bilgiyi nerede bulduğumuzu, bilgisayarımıza kaydedip etmediğimizi unutur gideriz. Önceleri bu sitelerin linklerini kaybetmemek amacıyla bir kenarlara adres yazma, kaydetme yolunu seçiyordum. Sonraları nereye yazdığımı da unuttuğumu farkedince en ilgimi çeken şeyleri çıktı almaya başladım. Ama farkediyorum ki bende bulunan bilgilerin çoğu bir zaman başka birine de gerekli oluyor. Bilginin paylaşıldıkça arttığı fikrinde olduğumdan bana soru ile gelen herkese (cevabı bilsem de bilmesem de) yardımcı olmayı hep sevmişimdir. Ancak bazen aynı şeyleri defalarca arar halde buluyorum kendimi...

  İşte tüm bu laf kalabalığının sonunda umarım amacına uygun bir blog olur ve düşündüklerimi yansıtabilirim...

  Son olarak da blogun ismini açıklayayım. Blogspotta blog ismi seçmek için aklıma ilk gelen tabii ki farmakognozi oldu. Ama blogspot bu adı uzun gördü sanırım ki ismi adres olarak vermeyi kabul etmedi. Kısatmam gerekince de öğrencilerimizin kullandığı (ama bizim her seferinde düzelttiğimiz) adı kullanarak onlara esprili bir gönderme yapmayı düşündüm. Bu blogun temel ve muhtemel hedef kitlesinin lisans-lisansüstü eczacılık-farmakognozi öğrencileri olacağını düşündüğümden adres bu şekilde oluştu, ama isim yine farmakognozi oldu. Bu blog resmi bir site olmadığından, www.farmakognozi.com adresi hazır olana kadar bu adres altından sizlerle olmak dileklerimle...

1 yorum: