3 Şubat 2013 Pazar

Botanik Çizimleri ve Fotoğrafları Arşivi

Gerek ders materyali hazırlarken, gerekse sunumlarımızı renklendirmek için kullandığımız çizim ve fotoğraflar için Google sınırsız bir kaynak. Ancak çok spesifik aramalar yaptığım bazı zamanlarda sonuçsuz kaldığım olmuştur. Benim gibi sıkıntı yaşayanlar için uzun zaman önce karşıma çıkan bir internet sitesinin bağlantısını paylaşmak istiyorum. Aslında arşiv çok geniş ama ben bitkilerin bulunduğu kısıma sıkça başvuruyorum. 

Sayfada siyah beyaz çizimlerinin yer aldığı bölüm
Bağlantıya tıkladığınızda karşınıza bu sayfa açılacak...  

Sayfada bitkiler aleminin üyelerine ait 8.000'in üzerinde çizim 44 galeri altında sınıflandırılmış. Tamamını değilse de beğendiğim birkaç bağlantıyı vereyim:  

Aynı internet sitesinin renkli fotoğraflarının yer aldığı bölüm de mutlaka incelenmeli. Bu bölümde 5600 kadar bitki fotoğrafı yer alıyor. Yine ağaçlar, otsular, tırmanıcılar, güller, bitki kısımları, likenler, mantarlar, algler, kaktüsler gibi birçok kısım altında sınıflandırılmış fotoğraflar, eğitim amaçlı kullanan herkesin kullanımına açık ve ücretsiz.

Renkli fotoğrafların bulunduğu kısım için:
Bu da fotoğrafların olduğu bölümün genel bir görüntüsü...

Yararlı olması dileklerimle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder