24 Mart 2021 Çarşamba

Türkiye e-Florası

Ülkemiz bitkilerini Türkçe anlatan en büyük ve en güncel ulusal kaynak olma hedefiyle yola çıkan Resimli Türkiye Florası Projesi, hız kesmeden devam ediyor. Proje kapsamında 2014 yılında floranın ilk cildi, 2018 yılında ise ikinci cilt basılmıştı. Ben de projenin ilk çizerleri arasında yer almak için gönüllü olmuştum. Amerikaya taşınana kadar da sosyal medya editörü olarak görev almıştım. İlk cildin heyecanı ile bloguma da bir yazı yazdığımı hatırlıyorum. Tıklayıp o yazıyı okuyabilirsiniz

Resimli Türkiye Florası projesi kapsamında bir de elektronik flora hazırlanıyor. Şu an online içerik pek zengin olmasa da proje hakkındaki güncel bilgilere bu web sitesinden ulaşabilirsiniz: https://www.turkiyeflorasi.org.tr/index.html .

Ben heyecanla ana sayfadan ciltleri yayınlanma durumu tablosunu inceledim. Şu an tamamlanıp basılmış olan 2 cilt var ama üzerinde çalışılan cilt sayısı 13. Hedeflenen toplam cilt sayısı ise 30. 



Sitedeki pdf kütüphanesi sekmesinden 3. Ciltte yer alacak birkaç monografa ulaşmanız mümkün: https://www.turkiyeflorasi.org.tr/pdf-kutuphanesi.html









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder